miercuri, 6 octombrie 2010

FISE DE ASISTENTA - PSIHOLOGIE CLASA A X-A


Fişa de asistenţă nr.1
Disciplina:                 Psihologie
Clasa:                         a-X-a
Numar de ore:          doua pe saptamana
Subiectul:                  Memoria
Tipul lectiei:             predare – invatare
Metode si procedure:          expunerea si conversatia euristica

Desfăşurarea lecţiei
I. Captarea atentiei

Profesorul a întrebat elevii dacă este adevărat că unii dintre ei au o „memorie bună”, reţin informaţiile mai uşor decât alţii?

II. Comunicarea obiectivelor

Elevilor le sunt prezentate performanţele pe care vor trebui sa le atingă pe parcursul lectiei.

III. Reactualizarea elementelor invatate anterior

Profesorul intreaba elevii dacă observa o legătură între memorie şi atenţie, astfel reactualizând elevilor informaţiile primite in lecţia anterioară.

IV.  Prezentarea materialului stimul

Elevilor le este prezentat conţinutul informational. Modalitatea de prezentare a fost: Prezentarea acţională şi prezentarea iconică

V. Dirijarea invatarii

Profesorul intervine in repetate rânduri sub forma unor solicitări adresate elevilor, respectiv, le cere să denumească, să clasifice, să explice...
VI. Obtinerea performanţei
Elevii au ajuns la performantele urmărite de către profesor. Aceştia au fost capabili să realizeze cu succes cateva aplicaţii.


VII. Asigurarea feed-back-ului

Pe parcursul orei feed-back-ul oferit de către profesor a fost atât verbal cât şi nonverbal. Verificarile prin sondaj facute de profesor au fost de forma conexiunii inverse
după ambele scheme, atât solicitare-răspuns-confirmare cât şi solicitare răspuns corectare


VIII. Evaluarea performanţei

In urma desfăşurării lecţiei doi dintre elevi au primit note iar cinci dintre elevi au primit calificative sub formă de puncte.


IX. Intensificarea retenţiei şi a transferului

Pe parcursul lecţiei profesorul a urmarit fixarea unor aspecte care ar fi putut fi mai greu reţinute. Au fost repetate elementele esenţiale şi au fost realizate două aplicaţii şi două teme de evaluare.

Fişa de asistenţă nr.2
Disciplina:                 Psihologie
Clasa:                         a-X-a
Numar de ore:          doua pe saptamană
Subiectul:                  Gândirea
Tipul lectiei:             predare – invăţare
Metode si proceduri:           expunerea si conversaţia euristica

Desfăşurarea lecţiei
I. Captarea atenţiei

Profesorul a prezentat o problema elevilor intitulată „Camionul pe pod”
„Un camion de mare tonaj trebuie sa traverseze un pod lung de 35Km. Podul rezista la o greutate maxima de 120 de tone, exact cat are camionul acum. Camionul merge pana la mijlocul podului si se opreste. In acel moment o pasare se aseaza pe camion.
Ce se intampla cu podul? cedeaza ? Motivul?”
Răspunsul: NU. Pentru ca mergand pana la mijlocul podului, camionul a consumat o parte din benzina(motorina) din rezervor si este mai usor.
În urma prezentării acestei probleme atentia tuturor elevilor a fost captată.

II. Comunicarea obiectivelor

Profesorul comunică elevilor obiectvele care vor trebui realizate pe parcursul lectiei

III. Reactualizarea elementelor invăţate anterior

Elevii sunt intrebaţi dacă există legături între gândire şi informaţiile pe care le-au achiziţionat în lecţia anterioară, respectiv memoria.




IV.  Prezentarea materialului stimul

Elevilor le este prezentat conţinutul informational. Modalitatea de prezentare a fost: Prezentarea actională

V. Dirijarea invatarii

Profesorul intervine in repetate rânduri sub forma unor solicitări adresate elevilor, respectiv, le cere să denumească, să clasifice, să explice...Acesta inistă mai mult asupra câtorva dintre elevi.

VI. Obtinerea performanţei
Elevii au reuşit să explice conceptele cheie: gândire, cogniţie, şi categorizare şi au rezolvat cu succes două exerciţii

VII. Asigurarea feed-back-ului

Pe parcursul orei feed-back-ul oferit de către profesor a fost atât verbal cât şi nonverbal. Verificarile prin sondaj facute de profesor au fost de forma conexiunii inverse
după ambele scheme, atât solicitare-răspuns-confirmare cât şi solicitare-răspuns- corectare.


VIII. Evaluarea performanţei

In urma desfăşurării lecţiei unul dintre elevi a primit notă iar trei dintre elevi au primit calificative sub formă de puncte.


IX. Intensificarea retenţiei şi a transferului

Pe parcursul lecţiei profesorul a urmarit fixarea unor aspecte care  ar fi putut fi mai greu reţinute. Au fost repetate conceptele-chee: gândire, cogniţie categorizare  şi au fost realizate două exerciţii.

Fişa de asistenţă nr.3
Disciplina:                 Psihologie
Clasa:                         a-X-a
Numar de ore:          două pe saptămână
Subiectul:                  Motivaţia
Tipul lecţiei:             predare – învăţare
Metode si proceduri:           expunerea şi conversaţia euristică

Desfăşurarea lecţiei
I. Captarea atenţiei

Atenţia elevilor a fost captată prin punerea în discuţie a următorului citat: „Trebuie sa incepi sa gandesti despre tine ca la persoana care vrei sa ajungi.”– David Viscott   


II. Comunicarea obiectivelor

Profesorul comunică elevilor obiectvele care vor trebui realizate pe parcursul lectiei sub forma unor întrebări problemă.

III. Reactualizarea elementelor invăţate anterior

Elevii trebuie să scrie pe caiet 5 diferenţe intre motivaţie şi gândire

IV.  Prezentarea materialului stimul

Elevilor le este prezentat conţinutul informational. Modalitatea de prezentare a fost: prezentarea actională




V. Dirijarea invatarii

Profesorul intervine in repetate rânduri sub forma unor solicitări adresate elevilor, respectiv, le cere să explice conceptul de motivaţie, să clasifice tipurile de motive, iar o parte dintre elevi sunt rugaţi să repete conceptele cheie.

VI. Obtinerea performanţei
Elevii au reuşit să explice conceptele cheie şi au rezolvat ub exerciţiu

VII. Asigurarea feed-back-ului

Pe parcursul orei feed-back-ul oferit de către profesor a fost atât verbal cât şi nonverbal. Verificarile prin sondaj facute de profesor au fost de forma conexiunii inverse
după ambele scheme, atât solicitare-răspuns-confirmare cât şi solicitare-răspuns- corectare. Profesorul a împărţit elevilor o serie de materiale care conţineau citate şi proverbe despre motivaţie.


VIII. Evaluarea performanţei

In urma desfăşurării lecţiei patru dintre elevi au primit notă iar doi dintre elevi au primit calificative sub formă de puncte.


IX. Intensificarea retenţiei şi a transferului

Pe parcursul lecţiei profesorul a urmarit fixarea unor aspecte care  ar fi putut fi mai greu reţinute. Au fost repetate conceptele-chee: trebuinţe primare, trebuinţe secundare, motive extrinsece, motive intrinsece, supramotivarea şi submotivarea şi a fot realizat un exerciţiu

Fişa de asistenţă nr.4
Disciplina:                 Psihologie
Clasa:                         a-X-a
Numar de ore:          două pe saptămână
Subiectul:                  Afectivitatea
Tipul lecţiei:             predare – învăţare
Metode si proceduri:           expunerea şi conversaţia euristică

Desfăşurarea lecţiei
I. Captarea atenţiei

Atenţia elevilor a fost captată prin faptul că au fost rugaţi să îşi imagineze următoarele situaţii:
-         Eşti prins copiind la teză
-         Eşti recompensat pentru efortul depus
-         Ai obţinut o bursă de studii la Paris

II. Comunicarea obiectivelor

Profesorul comunică elevilor obiectvele care vor trebui realizate pe parcursul lectiei

III. Reactualizarea elementelor invăţate anterior

Elevii trebuie să  prezinte 5 concepte învăţate anterior, şi care sunt in strânsă legătură cu afectivitatea

IV.  Prezentarea materialului stimul

Elevilor le este prezentat conţinutul informational. Modalitatea de prezentare a fost: prezentarea actională şi prezentarea iconică. Aceştia au urmărit pe parcursul lecţiei o serie de imagini, sub forma unor filmuleţe care prezentau o parte din stările afective.
V. Dirijarea invatarii

Profesorul intervine in repetate rânduri sub forma unor solicitări adresate elevilor, respectiv, le cere să explice conceptul de afectivitate,  să enumere formele vieţii afective şi să explice rolul proceselor afective în activitatea umană

VI. Obtinerea performanţei
Elevii au reuşit să explice conceptele cheie şi au rezolvat două teme de evaluare

VII. Asigurarea feed-back-ului

Pe parcursul orei feed-back-ul oferit de către profesor a fost atât verbal cât şi nonverbal. Verificarile prin sondaj facute de profesor au fost de forma conexiunii inverse
după ambele scheme, atât solicitare-răspuns-confirmare cât şi solicitare-răspuns- corectare. Profesorul a împărţit elevilor câteva fotografii care exprimau o serie se procese afective.


VIII. Evaluarea performanţei

In urma desfăşurării lecţiei şase dintre elevi au primit notă iar patru dintre elevi au primit calificative sub formă de puncte.


IX. Intensificarea retenţiei şi a transferului

Pe parcursul lecţiei profesorul a urmarit fixarea unor aspecte care  ar fi putut fi mai greu reţinute. Au fost repetate conceptele-chee: emoţii, dispoziţii sentimente pasiuni şi a fot realizat un exerciţiu în urma vizionării unor secvenţe video.

Fişa de asistenţă nr. 5
Disciplina:                 Psihologie
Clasa:                         a-X-a
Numar de ore:          două pe saptămână
Subiectul:                  Perspective teoretice în abordarea psihologică a personalităţii
Tipul lecţiei:             predare – învăţare
Metode si proceduri:           expunerea, conversaţia euristică, exerciţiul, explicaţia didactică

Desfăşurarea lecţiei
I. Captarea atenţiei
Atenţia elevilor a fost captată prin faptul că le este prezentat un text în care trei persoane reacţionează diferit la aceeaşi situaţie. Urmează o discuţie liberă despre cauzele acestor reacţii diferite.

II. Comunicarea obiectivelor

Profesorul comunică elevilor obiectvele care vor trebui realizate pe parcursul lectiei

III. Reactualizarea elementelor invăţate anterior

Elevii trebuie să  prezinte 2 asemănări şi două deosebiri între caracter şi personalitate


IV.  Prezentarea materialului stimul

Elevilor le este prezentat conţinutul informational. Modalitatea de prezentare a fost: prezentarea actională şi prezentarea iconică. Aceştia au urmărit pe parcursul lecţiei o serie secvenţe video în care subiecţii reacţionau diferit la aceeaşi situaţie.

V. Dirijarea invatarii

Profesorul intervine in repetate rânduri sub forma unor solicitări adresate elevilor

VI. Obtinerea performanţei
Elevii au reuşit să explice conceptele cheie şi au rezolvat două exerciţii.

VII. Asigurarea feed-back-ului

Pe parcursul orei feed-back-ul oferit de către profesor a fost atât verbal cât şi nonverbal. Verificarile prin sondaj facute de profesor au fost de forma conexiunii inverse
după ambele scheme, atât solicitare-răspuns-confirmare cât şi solicitare-răspuns- corectare.


VIII. Evaluarea performanţei

In urma desfăşurării lecţiei doi dintre elevi au primit notă iar cinci dintre elevi au primit calificative sub formă de puncte.


IX. Intensificarea retenţiei şi a transferului

Pe parcursul lecţiei profesorul a urmarit fixarea unor aspecte care  ar fi putut fi mai greu reţinute. Au fost repetate conceptele-chee: Inconştient, preconştient, conştient, sinele, eul, supraeul şi au fost efectuate două exerciţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu